onsdag 23 mars 2011

Ni skulle egentligen fa en massa bilder fran kaffeplantagen, men det gar inte att ladda upp fler an en. Sa, bilden ni far se forestaller var guide Rafael och ett kaffebonstrad. Vi fick plocka varsin bona och smaka. Just twist and pull, sa Rafael, otherwise you'll kill the next generation on that same spot. Ooh... sa Matilda, som bara drog ratt upp och av. Med knopp och allt. Oooh... sa Rafael och tittade pa henne med besviken min.

Sen fick vi ga in till sjalva kaffefabriken, dar det rostades och stod i. Den lilla byggnaden inneholl en massa uppfinningar som Alfredo, agaren, hade uppfunnit sjalv. Till mesta dels var det gamla bildelar som hade byggts om. Vi fick vara med under hela processen, och sen fick vi smaka kaffe. Smakade faktiskt riktigt gott! Det tyckte till och med Matilda, som tillskillnad fran kaffealskaren Sandra inte dricker kaffe i vanliga fall.

I morgon blir det ridning! Sandras forslag bor tillaggas. Hon har allt en liten hasttjej i sig, aven hon!

4 kommentarer:

Mamma Karin sa...

Fina bilder på Matildas FB, Panama kändes inte som nått turistland, men där hade jag helt fel:P

Månstamamman sa...

Och du har gjort min dag, Nisse med dina FB,s bilder. Fasen vad jag har skrattat.
Ha det bäst ni fina tjejor ♥

lilla storebror sa...

Vår egen lilla backpacker :-) Så bra med denna rapportering från resan... mycket kul läsning när man kommer hem från jobbet...

BigBigBroOlle sa...

Den absolut roligaste läsningen på fejjan jag haft,...... ha ha haaa fan vad jag har skrattat,... XD