söndag 23 januari 2011

¡Hola!

Finis rosa bil. En san skulle man haft!
Underbara klanningar. Det ar sa vackert nar alla hanger tvatten utomhus.

Varat nya favvohak. Pannkaksfrukost med farsk frukt,
farskpressad apelsinjuice och en kaffe for ungefar 22 sek.

En sot kattunge, som nastan inte syntes nar den lag och sov pa den gra asfalten.

For att halla inkraktare borta har manga av husen inmurade glasbitar pa stakten.

Sana har sma fruktcyklar finns typ overallt. Mysigt!

Vackra blommor, pa vacker gata.

Matilda tog mod till sig och fragade den lilla farbrorn pa hornet om
hon fick ta uno foto? Det fick hon, tror hon. Han sa nat med Si i alla fall.
Idag har vi gatt pa upptacksfard langt langt bort fran alla turiststrak. Hittade en urmysig liten marknad efter en gata. Sandra fick ga och boja sig hela tiden, da alla sma tygtak var sa laga, men Matilda och alla mexicanare kunde obefindrat sick sacka sig framat i vimlet. Vi hittade en liten butik dar vi kopte varsin jattefin natbag med Frida Kahlo pa. Matilda en rosa, och Sandra en vit.

Annars har vi mest agnat dagen at att boka en massa saker. Forst flyg, vilket gick bra. Den 27 februari flyger vi fran Cancun i Mexico, till Managua i Nicaragua. Sen boka hostel i Tulum, eftersom vi drar dit pa lordag. Det gick mindre bra. Men vi far aka dit tidigt pa morgonen och leta boende. Det loser sig! Vi ska skriva upp adressen till alla vi har hittat. Den som soker, hon finner.

¡Hasta la vista pa er!

7 kommentarer:

Mamma Karin sa...

Mexico är verkligen fantastiskt, fina bilder, har kollat lite på Tulum, blir spännande:) kramar till er bägge:)

Månstamamman sa...

Som vanligt underbara bilder! En sån där väska har jag. Den fick jag av Fru Larsson när hon var nere i Mexicot =)
Sköt om er. Puss o Kram!

Paqppa i Månsta sa...

Var ni och tittade på pyramiden?
När morbror Oscar var där klättrade han ända upp fast han var över 85 år.
Inmurade glasbitar var det också i muren runt det fängelse jag satt i i Italien så jag inte kunde rymma därifrån som jag tänkte då.
Var rädda om er och tänk er för.

BigBigBro sa...

,... ja så ni inte hamnar i fängelse som farsan,.... ha ha haaaaaa

Lilla storebror sa...

Hej Tjejer!

Gud vad ni verkar ha det bra :-)
Blir så avundsjuk av dessa bilder när man själv tittar ut på mörker och blötsnö... fortsätt i denna takt för det är oerhört kul att se vad ni gör (samt betryggande)
Sköt om er, så skickar vi lite uppdateringar på odjuret här hemma sen...
Kram Lilla storebror

Anonym sa...

Hola hola!
FANTASTIKA bilder! Jag ryser när jag ser dem! :)
Ni ser ut att ha det fantastiskt. Jag blir lite avundsjuk eftersom jag har gett mig in i arbetslivet här nere i Australien. Semestern är ingen dans på rosor längre vill jag lova!
Ta hand om er, jag följer er på bloggen.
Stor kram till er båda!
/Jenny

Syster Malin sa...

Du vet Nisse, även på den tiden pappa tillbringade i fängelse så var det glasbitar Hahahaha!